Prosty przepis na świąteczne pierniczki


Święta tuż tuż, zaczynają się przygotowania, krzątanie w kuchni... A z czym Wam kojarzą się święta Bożego Narodzenia? Mnie niewątpliwie oprócz choinki, rodziny, wspólnie spędzanego czasu, kojarzą się z pierniczkami :) Lubicie? :)
Przepis na ciasteczka nie jest trudny, nie wymaga zbyt wielu składników i czasu. Uwierzcie mi, że najmniejsze talenty kulinarne, spokojnie sobie z nim poradzą :)

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka przyprawy Cukru z prawdziwą wanilią i kardamonem od firmy Kamis ( jest to mój zamiennik na przyprawę korzenną, której nie jestem zwolenniczką )
  • 1 łyżeczka sody
  • 25 g drożdży ( mogą być świeże lub suche- tylko pamiętajcie o proporcjach)
  • 1 jajko
  • 40 g masła
  • 1 czubata łyżka miodu ( ja dodałam miodu lipowego)

Przygotowanie:
  1. Do garnka wkładamy masło i miód, mieszamy aż do rozpuszczenia. Odstawiamy z gazu i dodajemy drożdże- mieszamy wszystko razem.
  2. Masło z miodem i drożdżami lekko przestudzić. Do miski wsypać dwie szklanki mąki, dodać sodę, przyprawę, cukier puder- całość wymieszać. Następnie dodać jajko i przestudzoną masę. 
  3. Zagnieść ciasto 
  4. Ciasto rozwałkowujemy na grubość ok 5-7 mm. 
  5. Wycinamy różne kształty ( u mnie były to gwiazdki )
  6. Układamy na blasze, wyłożonej pergaminem do pieczenia
  7. Wkładamy do piekarnika na 8-10 min. Pieczemy w temperaturze 190 stopni
Jeśli nie macie w domu żadnych foremek za pomocą których moglibyście wykroić różne kształty, możecie wykombinować coś np. ze szklanek. 

Zdradzę Wam jeszcze pewien trik w przechowywaniu pierników :) Ciasteczka często mają to do siebie, że twardnieją po kilku dniach. Co zrobić żeby były miękkie i dobre? Najlepiej przechowywać je w metalowej puszcze z kawałkami jabłka :) Dzięki wchłoniętej z owoców wilgoci pierniczki pozostaną miękkie!

Powodzenia i smacznego!! :) Dajcie koniecznie znać jak Wam wyszły Wasze pierniczki :)









Komentarze

  1. Piękne pierniczki ;) Moje w tym roku również wyszły pyszne ;) A z doświadczenia wiem, że jabłko rzeczywiście pomaga, gdy nasz wypiek wyjdzie zbyt twardy.. i podobno kromka chleba włożona między pierniczki też działa cuda (ale tego nie próbowałam) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) przyznam, że o kromce chleba nie słyszałam, ale przy następnej partii pierników wypróbuję :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty