Torba do szpitala...Co powinno się w niej znaleźć?


Czas oczekiwania na nowego członka rodziny jest piękny, ale potrafi też być nerwowy. Każda przyszła mama wie, że wraz z przyjściem na świat dziecka, pojawia się wiele pytań i wątpliwości. Również w kwestii tego co potrzebne podczas porodu. Co faktycznie jest niezbędne a co możemy sobie odpuścić? Zwłaszcza teraz kiedy sytuacja (pandemia koronawirusa) zmusza nas do większej samoorganizacji, do zabrania ze sobą wszystkich niezbędników, bo w większości brakuje możliwości porodów rodzinnych i doniesienia czegoś, jeśli o czymś zapomnimy. 

Oczywiście w internecie znajdziecie różne porady, listy, tego co potrzebne, co się przyda i z czego warto skorzystać. Ja postanowiłam stworzyć dla Was listę, która sprawdziła się u mnie przy pierwszym porodzie i z której (w formie przypomnienia ) skorzystam również i tym razem :)

Uwaga: Od razu chciałabym zaznaczyć, że jest to moja subiektywna lista i to, że ja skorzystałam z danej rzeczy, nie oznacza wcale, że Wam również ona się przyda ;)

MAMA:

  • coś wygodnego do porodu- u mnie była to zwykła bluzka bawełniana, w za dużym rozmiarze (może być taka, jak kiedyś kupowaliśmy na WF)
  • koszula do przebrania po porodzie- najlepiej 2 szt., (zawsze lepiej mieć w zapasie ;)), dobrze jeżeli będzie to koszula posiadająca ekspresy, guziki, dzięki którym łatwiej nakarmimy maleństwo
  • szlafrok- na wypadek gdyby było Wam chłodno, szczególnie jeśli rodzicie w okresie jesienno-zimowym
  • podkłady poporodowe- zdarza się, że nie są potrzebne gdy zapewnia je szpital, jednak zdecydowanie częściej musimy zaopatrzyć się w nie osobiście. Na pewno przydadzą się takie duże na łóżko, jak i te mniejsze przeznaczone dla nas
  • podpaski- zdecydowanie wygodniej będzie Wam wyjść ze szpitala, jeśli zaopatrzycie się w duże podpaski, niż w te podkłady, które lubią płatać psikusa i zwyczajnie się przesunąć
  • przybory kosmetyczne- szczoteczka i pasta do zębów, szare mydło w płynie (np. Biały Jeleń). U mnie przydał się również suchy szampon do odświeżenia włosów
  • pomadka nawilżająca- ratuje suche i spierzchnięte usta
  • krem do twarzy- taki jaki stosujecie
  • wkładki laktacyjne
  • ręcznik do kąpieli
  • klapki pod prysznic i klapki do przemieszczania się po szpitalu
  • luźniejsza bielizna
  • kubek, sztućce
  • woda- na pewno przyda się podczas porodu, jak i po :)
  • luźne, wygodne ubrania na wyjście do domu- pamiętajmy, że istnieją marne szanse na błyskawiczny powrót do formy sprzed ciąży ;) Obcisłe jeansy na pewno odpadają
  • wszystkie niezbędne DOKUMENTY (wyniki badań, karta ciąży itd)
DZIECKO:
  • ubranka- ja naszykowałam trzy zestawy (pajacyki, body, śpioszki, spodenki, czapeczki, skarpetki). Jeśli rodzicie w tym chłodniejszym okresie, koniecznie coś cieplejszego na wyjście ze szpitala
  • pieluchy tetrowe/bambusowe/itd- pamiętajcie, że są to pieluszki którymi wycieracie u dziecka wszystko to co wyleci z buźki, więc moim zdaniem powinno być ich przynajmniej kilka sztuk
  • chusteczki nawilżające
  • pieluchy (całe opakowanie)
  • smoczek
  • Bepanthen/puder
  • kocyk
  • szczoteczka do włosów
Pamiętajcie o wypraniu wszystkich ciuszków, a także ich wyprasowaniu. Na rynku znajdziecie specjalne płyny/proszki do prania, przeznaczone typowo dla takich maluszków, które nie spowodują u nich uczulenia. 

Kochane! Chciałabym, żeby ten wpis był przydatny dla nas wszystkich i żeby każda z przyszłych mam mogła znaleźć tu sprawdzone informacje. Tak więc, jeśli o czymś zapomniała, zapraszam do pozostawienia komentarza :)


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty